Zisk spoločnosti Seznam pred zdanením vlani klesol o tretinu na 1,28 miliardy Kč

seznam, pokles, internet

Zisk pred zdanením domáceho internetového lídra Seznam.cz klesol vlani o 34,5 percenta na 1,28 miliardy Kč. Tržby naopak vzrástli o 5,8 percenta na 5,93 miliardy eur. Pokles zisku spôsobili rastúce náklady súvisiace so súčasnou ekonomickou situáciou, ako aj výrazné personálne investície, ktoré v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástli o takmer osem percent, a zmena vlastníckej štruktúry spoločnosti v dôsledku odčlenenia Seznam Zpráv. Spoločnosť Seznam to dnes oznámila v tlačovej správe.

„Vzhľadom na situáciu na trhu si myslím, že sme minulý rok zvládli nad očakávania. Aj keď sa nám v dôsledku nepriaznivej hospodárskej situácie a zvyšujúcich sa nákladov znížil zisk, podarilo sa nám zvýšiť tržby. V tomto roku však očakávame stagnáciu našich tržieb vzhľadom na vplyv energetickej krízy a prebiehajúcej vojny na Ukrajine,“ povedal Pavel Zima, člen predstavenstva.

Rozšírenie o novú službu

Domovská stránka Seznam.cz rozšírila formáty obsahu v službe Newsfeed, kde sa okrem článkov a videí zobrazujú aj fotogalérie, karikatúry, podcasty a teraz aj užívateľský obsah v podobe diskusných príspevkov a textov zo Seznam Medium. Nové funkcie pribudli aj v aplikácii Seznam.cz, kde bol nasadený modul podcastov a e-mailov.

V minulom roku Seznam spustil blogovaciu platformu Seznam Medium a novú verziu Volnámísta.cz, ktorá agreguje väčšinu dostupných inzerátov od priamych zamestnávateľov na jedno miesto pomocou pokročilých neurónových modelov a strojového učenia. Lídrom v Českej republike zostáva Email.cz, ktorý sa snaží túto pozíciu posilniť vývojom obchodného riešenia v podobe služby Email Profi. Mapy.cz zvýšili počet navigácií o 24 % a výrazne zvýšili angažovanosť používateľov v podobe veľkého nárastu používateľských recenzií.

V oblasti ecommerce zaznamenal Seznam.cz v minulom roku 99-percentný nárast investícií klientov do produktovej reklamy vo vyhľadávaní. Zlepšená relevancia reklám na Zboží.cz zvýšila počet zobrazení produktovej reklamy, a tým zvýšila návštevnosť klientskych stránok.

Zatiaľ čo trh obsahových webov začal vlani citeľne klesať, Seznam.cz si udržal medziročnú návštevnosť. Pomohol aj sociálny systém postavený na diskusiách. Užívatelia prispeli v roku rekordnými 18 miliónmi príspevkov a 200 miliónmi hodnotení.

Počet sa zvyšuje

Poslechy audia Seznam Zpráv vzrostly o 152 procent. Počet přehrání podcastů na webu Seznam Zpráv stoupl v meziročním srovnání o 36 procent, počet stažení v aplikacích třetích stran stoupl o 255 procent a počet přehrání na Podcasty.cz o 944 procent. Televize Seznam dosáhla v prosinci podílu na sledovanosti 1,9 procenta. Počet tvůrců videí, kteří publikují na Stream.cz se zvýšil na více než 300 a měsíční počet publikovaných videí přesáhl 2000. Po obsahové stránce se Stream.cz více zaměřil na nabídku filmů a dokumentů.

Od minulého roku působí Seznam.cz i na Slovensku, kde v tuto chvíli pracuje 22 lidí. Pokračovala také stavba druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které bylo otevřeno letos v březnu.

Vlastníkem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.

zdroj: ČTK

1 komentář

  1. […] Investovanie priamo do akcií je dobrý sluha, ale môže byť aj zlý pán, a to najmä pre neskúseného investora. Medzi najčastejšie začiatočnícke chyby patrí stávka na jeden titul alebo jeden segment trhu, snaha odhadnúť cenové dno alebo podľahnutie emóciám a panický predaj, keď sa investícia nevyvíja podľa predstáv. Inak povedané, pri nákupe jednotlivých akcií je pravdepodobnosť výkyvov veľmi veľká, a podobne vyzerá aj riziko straty či zisku. […]

Comments are closed.