Škoda Auto začne v Indii vyrábať malé športovo-úžitkové vozidlo (SUV) s dĺžkou do štyroch metrov. Očakáva sa, že na cesty sa dostane v prvej polovici budúceho roka. Názov nového vozidla vzíde z ankety medzi zákazníkmi a fanúšikmi značky na miestnom trhu. S už vyrábanými modelmi Slavia a Kushaq a ďalšími dovážanými modelmi podporí plán automobilky dodávať zákazníkom v Indii od roku 2026 100 000 vozidiel ročne. Škoda to uviedla v dnešnej tlačovej správe.
Rozšírenie modelovej ponuky
„India je pre globálny rast spoločnosti Škoda Auto kľúčová, a to tak z hľadiska veľkosti samotného trhu, ako aj z hľadiska vývojovej a výrobnej základne pre našu expanziu na nové trhy vrátane krajín ASEAN a Blízkeho východu. Od roku 2021 sme v Indii viac ako zdvojnásobili počet našich predajov a teraz podnikáme ďalšie kroky na rozšírenie našej modelovej ponuky pre zákazníkov v Indii a ďalších krajinách,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Klaus Zellmer.
Novým vozidlom chce automobilka rozšíriť svoju ponuku modelov SUV, ktoré v Indii tvoria viac ako 50 % trhu. Automobil založený na platforme MQB-A0-IN bol vyvinutý v Indii a z veľkej časti bude využívať miestne diely. Vďaka svojej dĺžke bude môcť využívať úľavu, ktorá sa v Indii poskytuje automobilom do štyroch metrov.
Ľudia môžu posielať aj svoje návrhy na názov
Nový model sa má stať základom ponuky značky v Indii. Jeho cieľom bude získať nové skupiny zákazníkov vo veľmi dôležitom segmente kompaktných vozidiel. Automobilka sa rozhodla aktívne zapojiť zákazníkov a fanúšikov do uvedenia nového automobilu tým, že vyhlásila anketu, v ktorej si budú môcť vybrať jeho meno zo siedmich názvov značky, ktoré na tento účel zaregistrovala. Ľudia však môžu posielať aj svoje vlastné návrhy.
Cieľom značky Škoda je stať sa do roku 2030 najpredávanejšou európskou značkou v Indii a získať päťpercentný podiel na rýchlo rastúcom trhu spolu s ostatnými značkami koncernu VW. Za posledné dva roky predala Škoda v Indii 100 000 automobilov.
Zdroj: ČTK