Koniec automobilky je neistý
„Konkurencia je tam veľmi silná, takže spolu s našimi čínskymi partnermi v spoločnom podniku budeme zvažovať, ako môžeme pokračovať,“ povedal predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer v rozhovore pre Automobilwoche.de. Zellmer nevylúčil, že Škoda Auto nakoniec zostane na čínskom trhu, ale len ako dovozca automobilov. To znamená, že už nebude vyrábať svoje autá v Číne, bude ich tam len predávať.
Škoda Auto sa zameria na Indiu
„Ak chceme sústrediť našu energiu, musíme preskúmať všetky scenáre a potom sa rozhodnúť,“ povedal Klaus Zellmer. Škoda Auto sa podľa neho chce viac zamerať na Indiu. Dôvodom sú pomerne veľké straty, ktoré automobilka utrpela stiahnutím sa z Ruska kvôli ruskej vojenskej agresii voči Ukrajine. Rusko bolo druhým najväčším trhom spoločnosti Škoda Auto s 90 000 predanými vozidlami ročne.
Aj v rokoch 2018 a 2019 bola Čína pre mladoboleslavskú automobilku najväčším trhom. Pred štyrmi rokmi tam predala viac ako 340 000 áut, ale vlani to bolo len 71 000. Pokles bol spôsobený aj covidom.
[…] 600 nových áut. To bolo o 14 percent viac ako v období január až jún minulého roka. Ruský automobilový trh tak prvýkrát od roku 2021 opäť […]