Podľa regulátora by spoločnosť Meta mala ponúkať bezplatné služby bez cielenej reklamy

Regulačný orgán tvrdí, že spoločnosť Meta by mala ponúkať bezplatné služby bez cielenej reklamy

Americká spoločnosť Meta a ďalšie veľké internetové platformy by mali užívateľom poskytnúť možnosť využívať ich služby bezplatne bez cielenej reklamy. Podľa agentúry Reuters to vyplýva z dnešného vyhlásenia Európskeho výboru pre ochranu osobných údajov (EDPB).

Kritika platených verzí sociálních sítí Meta v EU

Meta spustila v Európskej únii platené verzie svojich sociálnych sietí Facebook a Instagram bez reklám v novembri minulého roka. Bolo to v snahe vyhovieť novým pravidlám Európskej únie, ktoré vyžadujú, aby sa užívatelia mohli rozhodnúť, či sa ich osobné údaje môžu zhromažďovať a používať na cielenú reklamu. Kritikom sa však nepáči, že používatelia sú nútení platiť za ochranu svojho súkromia.

EDPB teraz dospel k záveru, že ponúkanie platených služieb ako jedinej alternatívy k službám, ktoré zahŕňajú spracovanie osobných údajov na reklamné účely, nie je správna cesta. „Veľké internetové platformy by pri vývoji alternatív mali zvážiť, či jednotlivcom poskytnú rovnocennú alternatívu, ktorá nezahŕňa platbu poplatku,“ uviedol regulačný orgán v dnešnej tlačovej správe.

Návrh na zníženie ceny o polovicu

Osem spotrebiteľských organizácií z Európskej únie vrátane českého dTestu podalo koncom februára sťažnosť na ochranu osobných údajov proti spoločnosti Meta. Organizácie tvrdia, že spoločnosť pri zhromažďovaní údajov užívateľov porušuje pravidlá EÚ o ochrane osobných údajov. V tejto súvislosti kritizujú systém predplatného na Facebooku a Instagrame.

Právnik spoločnosti Meta Tim Lamb minulý mesiac uviedol, že spoločnosť v diskusiách s regulačnými orgánmi navrhla znížiť mesačné predplatné za platené verzie služieb Facebook a Instagram takmer o polovicu – zo súčasných 9,99 EUR na 5,99 EUR.

Zdroj: ČTK