NBA predáva vysielacie práva na jedenásť rokov za 76 miliárd dolárov

NBA, baskteball, disney, amazon, NBC

Basketbalová NBA na webe oznámila, že podpísala lukratívnu jedenásťročnú zmluvu o vysielacích právach s tromi spoločnosťami. Podľa agentúry AP elitná basketbalová súťaž vďaka dohode, ktorá vstúpi do platnosti v sezóne 2025/26, zarobí 76 miliárd dolárov.

Nové smlouvy se společnostmi Disney, NBC a Amazon

Nová dohoda zahŕňa spoločnosti Walt Disney, NBC a Amazon. Na druhej strane, vedenie NBA neprijalo ponuku spoločnosti Warner Bros. Discovery za 1,8 miliardy ročne (422 miliárd korún), čo bude znamenať koniec dlhoročnej spolupráce. Stanica TNT spoločnosti Discovery vysiela NBA už takmer štyri desaťročia a po budúcej sezóne ju nahradí Amazon Prime Video.

Predstavitelia TNT v nesúhlasnej reakcii uviedli, že majú v úmysle podniknúť „príslušné kroky“. „Vyrovnali sme sa ponuke Amazonu, na čo sme boli zmluvne oprávnení, a sme toho názoru, že NBA nás nemôže odmietnuť,“ uviedla TNT Sports.

Najlepšie balíčky pre spoločnosti Disney a NBC

Najlepší „balík“ zápasov bude aj naďalej pochádzať od spoločností ESPN a ABC spoločnosti Disney, ktoré majú práva na finále play-off a budú vysielať približne 80 zápasov základnej časti. Až 100 zápasov základnej časti uvidia fanúšikovia na NBC, kde sa elitná basketbalová súťaž vráti po dvoch desaťročiach, a Amazon bude mať 66 zápasov.

Vyjadrenie komisára NBA

„Naše nové globálne mediálne dohody maximalizujú dosah a dostupnosť zápasov NBA pre fanúšikov v Spojených štátoch a na celom svete,“ povedal Adam Silver, komisár súťaže. „Títo partneri budú distribuovať náš obsah na viacerých platformách a pomôžu zmeniť zážitok fanúšikov v nasledujúcom desaťročí,“ dodal.

Zdroj: čtk