Britský maloobchodný reťazec Marks & Spencer (M&S) zvýšil v minulom finančnom roku zisk pred zdanením a po úprave o jednorazové položky o 58 % na 716,4 mil. GBP. Výsledky prekonali očakávania analytikov vďaka reorganizácii, ktorá podporila rast tržieb v divízii potravín aj odevov. Podľa dnešnej správy o výsledkoch spoločnosť očakáva ďalší rast aj v tomto roku.
Nárast predaja potravín
Analytici očakávali za rok do konca marca zisk vo výške 665 až 705 mil. libier. Tržby vzrástli o 9,4 % na 13,1 mld. GBP, pričom predaj potravín sa zvýšil o 13 % a divízia odevov a domácich potrieb o 5,3 %.
„Obe divízie dosiahli rast tržieb už 12 štvrťrokov po sebe a táto obchodná dynamika nám dáva vietor do plachiet a istotu, že náš plán funguje,“ povedal výkonný riaditeľ Stuart Machin.
Cieľom spoločnosti je sa naďalej zlepšovať
Spoločnosť, ktorá pôsobí na trhu už 140 rokov, je jedným z najväčších mien v britskom obchode. Po dvoch desaťročiach neúspešných snáh o zlepšenie svojho podnikania M&S pod Machinovým vedením žne ovocie svojho nákladného investičného programu, ktorého cieľom je zlepšiť kvalitu a hodnotu oblečenia a potravín, zdokonaliť technológie a elektronický obchod, modernizovať dodávateľský reťazec a radikálne zmeniť vybavenie svojich predajní. Akcie firmy za posledný rok posilnili približne o 68 %.
Posledné údaje z odvetvia ukázali, že M&S je po diskontnom predajcovi Lidl druhým najrýchlejšie rastúcim predajcom potravín v Británii, uviedla agentúra Reuters.
Zdroj: ČTK