Ako začať podnikať: Sprievodca pre nových podnikateľov

Ako začať podnikať: Sprievodca pre nových podnikateľov

Ako začať podnikať – prečítajte si nášho sprievodcu do sveta podnikania a staňte sa aj vy pánmi svojho času.

Ako začať podnikať – obsah článku

V čom podnikať – nápady na podnikanie

Všetci začínajúci podnikatelia musia sami prísť na to, ako si vybrať odbor, nájsť klienta a propagovať produkt. V tomto článku vám poradíme, ako neopakovať typické chyby začínajúcich podnikateľov, ako sa pripraviť na vstup na trh a ako začať podnikať a ako položiť správne základy svojho podnikania.

Nie vždy sa z túžby po vlastnom podnikaní zrodí podnikateľský nápad. Pokiaľ sa chcete stať podnikateľom, ale nemáte predstavu, čo predávať, odpovedzte si na tieto otázky: Čo vás baví robiť? Čo sa chcete naučiť a čo už viete? Čo môžete urobiť pre svojho klienta ešte dnes? A napokon, potrebuje vôbec klient tento produkt?

Podnikanie nemá zmysel, pokiaľ váš produkt neodpovedá na potrebu zákazníka – podnikanie začína riešením nejakého problému zákazníka. Pred vstupom na trh si overte, či bude o vašu ponuku záujem: skúste produkt predať prvým zákazníkom. Analyzujte, ktoré produkty a služby sú u vašich konkurentov obľúbené a prečo, a porovnajte ich so svojimi vlastnými.

Pokiaľ už máte podnikateľský nápad, položte si rovnaké otázky a uistite sa, že vás žiadna z nich nezaskočí.

Čítajte tiež: Investago Recenzia – demo účet i dalšie výhody

ako začať podnikať

Ako si vybrať odbor a kľúčový segment

Snaha viesť vlastný podnik je, bez ohľadu na výsledok, novou skúsenosťou a učením. Úspech podnikania do značnej miery závisí od toho, aký podnikateľský štart si človek na začiatku náročné, ale zaujímavé cesty zvolí. Iba 1 z 10 začínajúcich podnikov prežije a rozvíja sa v silnej konkurencii na trhu. Preto, aby ste neboli sklamaní a neprišli o veľa peňazí, odporúčame zvoliť si také odvetvie, ktoré nevyžaduje veľké finančné investície do začiatku.

Jedným z najobľúbenejších podnikateľských nápadov je prevádzkovanie internetového obchodu.

Záujem spotrebiteľov o nakupovanie online rastie veľkým tempom, rovnako ako počet predajcov. Veľkou výhodou online nakupovania je, že nie je potrebné prenajímať si kancelárie a sklady. Je možné pracovať na cestách – odosielať tovar zo skladu výrobcu do skladu online agregátora alebo na adresu kupujúceho.

Ak vás online obchodovanie neláka, pozrite sa pri hľadaní odpovede na otázku, aký druh podnikania založiť ako začínajúci podnikateľ, na každodenné potreby ľudí. Napríklad v oblasti potravín a nápojov. Ľudia sa občerstvujú pri všetkých mysliteľných situáciách, pri prechádzkach, cestou do práce, na ulici. A to je dôvod, prečo dopyt po rýchlom občerstvení vždy bol a bude.

Podnikateľ môže ponúkať tradičný sortiment výrobkov alebo pripravovať exkluzívne pokrmy podľa autorských receptov. Zvláštnosťou tohto podniku je, že na rozdiel od kaviarní a reštaurácií, zostáva počas karanténnych obmedzení menej zraniteľný. Na preplnených miestach sú predajne rýchleho občerstvenia stále žiadané.

Nižšie popísané tipy využijete, nech už si vyberiete akékoľvek podnikateľské odvetvie. Vybrali sme ich tak, aby pre vás boli relevantné a použiteľné v každom prípade. Ale rovnako nezáleží na tom, aký odbor si vyberiete, nižšie popísané tipy budú relevantné a použiteľné v každom prípade.

Mohlo by vás zaujímať: Ako zarobiť peniaze a získať pasivný príjem

1. Spočítajte počet potenciálnych zákazníkov

Na začiatku je dôležité nezameriavať sa na celú špecializovanú oblasť, ale len na určitý segment. Kto presne bude vaše služby využívať a ako často ich bude využívať? Pokiaľ si napríklad otvárate vizážistické štúdio, vašimi klientmi môžu byť profesionálni umelci, modelky alebo obyčajní ľudia – rozhodnite sa, na koho sa zameriate. Pozrite sa do verejnej sféry a využite štatistické údaje na spresnenie predpovedí.

2. Zhodnoťte solventnosť publika

Trh môže byť obrovský, ale zisky z neho sú skromné. Pri tvorbe podnikateľského plánu zvážte nielen potenciálny dosah, ale aj platobnú schopnosť potenciálnych klientov, pretože tá tiež určuje, koľko bude výrobok stáť.

3. Zistite, koľko máte konkurentov

Analyzujte, koľko ponúk je na trhu a ako sú prezentované – môžete vyniknúť? Ak máte mnoho konkurentov, zamerajte sa na užší segment.

4. Identifikujte svoje výhody oproti konkurencii

Vžite sa do situácie svojich zákazníkov a premýšľajte o tom, v čom je vaša značka lepšia ako ostatní. Nižšia cena tovaru by nemala byť jedinou výhodou – nezabudnite na hodnotu výrobku pre zákazníka.

Business plán a finančný model: Základ úspešného podnikania

Aby ste sa pri realizácii vlastného projektu nestretli s problémami, je nutné vopred vypracovať efektívny business plán. Mal by obsahovať predpokladané náklady, možnosti propagácie výrobkov vašej spoločnosti a náklady na jednotlivé typy výrobkov a služieb. Je žiaduce predpísať približnú výšku budúceho príjmu. Plán je zostavený iba pre vaše pohodlie a nie je kontrolovaný bankou ani investormi, takže ho môžete spísať v akejkoľvek forme, ktorá vám vyhovuje. Počas realizácie projektu vám tento plán pomôže nevynechať dôležité fázy práce.

Okrem toho je vhodné upresniť plánované náklady na počiatočnú fázu podnikania, aby nedošlo k prekročeniu rozpočtu na nepredvídané udalosti. Snažte sa nepoužívať hotový podnikateľský plán stiahnutý z internetu, pretože ide skôr o spriemerované hodnoty, ktoré v skutočnosti vôbec nemusia zodpovedať skutočným číslam.

v čom podnikať

Ako začať podnikať – Ako získať peniaze na svoj nápad

Ak s podnikaním ešte len začínate, je vhodné vyhnúť sa pôžičkám alebo úverom, ale radšej použiť vlastný kapitál, aj keď je malý. Nezabudnite, že podnikanie so sebou často nesie určité riziká, a ak sa niečo pokazí, podnik zatvoríte a budete musieť dlho splácať svoje úverové záväzky. Každá pôžička je veľká zodpovednosť!

Ak ste stále odhodlaní začať podnikať, zvážte vládne programy na podporu malých podnikov (granty, súťaže, stimuly a štátne dotácie pre začínajúcich podnikateľov), potenciálnych investorov alebo crowdfunding. V prípade posledných dvoch možností by ste mali podiel investorov/krowdfundingu určiť hneď, aby ste sa vyhli budúcim nedorozumeniam.

Ako začať podnikať – Právne a daňové aspekty podnikania

Mnoho ľudí, ktorí uvažujú o založení vlastného podniku, nevyhnutne stojí pred voľbou formy, akú bude tento podnik následne prevádzkovaný. Legislatíva nám ponúka dve možnosti, ako podnikať – buď ako právnická osoba, alebo ako živnostník. Aké sú výhody a nevýhody týchto foriem?

SZČO

Daňové zaťaženie – samostatne zárobkovo činné osoby majú na prvý pohľad priaznivejšiu 15% sadzbu dane z príjmu, ale treba mať na pamäti, že okrem toho musíte platiť sociálne a zdravotné poistenie. Rozdiel medzi príjmami a výdavkami je potom zdanený, ale ak sú vaše výdavky nízke, môžete využiť tzv. paušál v závislosti od typu podnikania. Okrem toho môžu samostatne zárobkovo činné osoby využívať rôzne daňové odpočty (napríklad na deti), ktoré môžu výrazne znížiť daň.

SZČO sa obvykle oplatí na začiatku podnikania, kedy neviete, aké veľké budú vaše príjmy. U osôb samostatne zárobkovo činných zohrávajú na začiatku podnikania určite úlohu nižšie náklady na založenie podniku a nižšie náklady na vedenie účtovníctva (alebo daňové účtovníctvo).

Spoločnosť (s. r. o.)

Daňová povinnosť – sadzba dane z príjmu je 19 %, ale na rozdiel od samostatne zárobkovo činných osôb sa na s. r. o. nevzťahujú odvody na zdravotné a sociálne poistenie. Daň sa platí zo zisku, ktorý je rozdielom medzi príjmami a výdavkami dosiahnutými podnikom v danom roku. V porovnaní so samostatnou zárobkovou činnosťou tu nie je dôležité, koľko peňazí vám prišlo na účet, ale koľko ste počas roka skutočne vyfakturovali.

S. r. o. vzniká spravidla vtedy, keď spoločnosť generuje vyššie príjmy, s čím súvisí väčšia zodpovednosť za podnikanie, alebo v situácii, keď je potrebné vyčleniť nejaký podnik, mať v spoločnosti ďalšieho spoločníka alebo investora, k čomu s. r. o. ponúka jednoduchšie legálne procedúry.

Neprehliadnite: Recenzie Ozios

Marketing a propagácia: Ako osloviť cieľovú skupinu

Váš nápad sa osvedčil, dosiahli ste prvý zisk, podpísali ste lukratívnu zmluvu na tovar alebo služby a teraz je čas aktívne rozvíjať vaše podnikanie. Aby ste prilákali čo najviac zákazníkov, potrebujete správnu propagáciu.

Aby sa spotrebitelia o vašom produkte dozvedeli, použite správne marketingové kanály. Nájdite odpovede na tieto otázky: Aké stránky navštevujú potenciálni zákazníci, ako a kam chodia po práci, ktoré blogerov a značky sledujú, aké videá sledujú?

Začnite spustením online predaja prostredníctvom populárnych webových stránok, vizuálnej reklamy a následne propagujte svoju značku na svojich webových stránkach a sociálnych sieťach. Marketingové kampane sú nevyhnutné na získanie nových zákazníkov a budovanie zákazníckej základne.

Google Ads bude užitočným nástrojom: služba poskytuje mesačné štatistiky vyhľadávania kľúčových slov.

nápady na podnikanie

Ako začať podnikať – Kľúče k úspechu

Nezabudnite, že chyby sú užitočné.

Poučte sa z negatívnych skúseností svojich aj ostatných a nevzdávajte sa po sérii porážok. Problémy a krízy sú normálne a nútia vás hľadať nové riešenia.

Plánujte

Prevádzkovanie vlastného podniku nevyžaduje o nič menej disciplíny ako zamestnanie. Bez cieľavedomosti a konkrétnosti sa nemožno pohnúť dopredu – stanoviť si úlohy na deň, mesiac, rok atď.

Prijmite opatrenia

Odhoďte perfekcionizmus: Je lepšie uviesť na trh nedokonalý produkt a rýchlo vyladiť proces, než sa podvoliť konkurencii a obetovať svoju zárobkovú silu.

Analýza

V každej fáze analyzujte vykonanú prácu. Ak zistíte, že ďalší krok vás nepriblíži k cieľu, zmeňte svoj plán.

Založenie vlastného podniku nie je ľahké, ale pokiaľ ho budete brať vážne a zodpovedne, projekt sa vám určite podarí. Je dôležité milovať to, čo robíte, pretože len tak môžete dosiahnuť vysoký výkon vo svojom budúcom podnikaní.

Článok je dostupný aj v iných jazykoch:

6 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno