Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní reťazec obchodov s oblečením Zara, zvýšila za prvých šesť mesiacov svojho finančného roka čistý zisk o viac ako 40 percent na 2,5 miliardy eur. Hospodárenie podporil vyšší predaj, uviedla firma v tlačovej správe. Tržby za obdobie február až júl sa zvýšili o 13,5 percenta na 16,9 miliardy eur.
Firma dodala, že kolekcia jar/leto bola prijatá veľmi dobre a že tržby rástli vo všetkých geografických oblastiach. Pri konštantných výmenných kurzoch stúpli o 16,6 percenta. Priaznivo zatiaľ reagovali zákazníci aj na kolekciu jeseň/zima, keď v období od 1. augusta do 11. septembra sa tržby zvýšili medziročne o 14 percent.
Inditex rozšíril svoj náskok pred konkurenčnou švédskou spoločnosťou H&M vďaka schopnosti rýchlejšie uvádzať na trh módne trendy od dodávateľov, ktoré má blízko svojich trhov, a tiež za ceny, ktoré firme umožňujú vyrovnať sa s inflačnými tlakmi. Inditex mohol vďaka tomu zmierniť zdražovanie svojich produktov. Analytici tiež očakávajú, že silná finančná pozícia umožní Inditexu držať ceny stabilné a možno aj zlacňovať v čase, keď čelí slabnúcemu dopytu po oblečení a kedy inflácia spomaľuje.
Reťazec Zara plánuje ďalšie zvyšovanie počtu obchodov v Spojených štátoch, ktoré sa pred dvoma rokmi stali druhým najväčším trhom firmy po Španielsku.
Inditex je najväčším svetovým predajcom odevov. Okrem reťazca Zara, ktorý sa na celkových tržbách Inditexu podieľa viac ako 70 percentami, vlastní firma aj značky Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius či Oysho.
Firmu založil Amancio Ortega, ktorý teraz patrí medzi najbohatších ľudí sveta. Prvú predajňu Zara otvoril Inditex v roku 1975 v španielskom meste La Coruňa. V decembri 1988 podnik začal predaj mimo Španielska, a to v Portugalsku. V Českej republike začala firma pôsobiť v roku 2001.
zdroj: čtk