Zefektívnenie recyklácie batérií z elektromobilov je dôležitým krokom v súvislosti s očakávaným nárastom dopytu po plne elektrických vozidlách. Tím amerických a britských výskumníkov našiel spôsob, ako z vyslúžených batérií získať viac materiálu než doteraz.
Doterajší spôsob recyklácie je založený na rozomletí recyklovaného materiálu na malé kúsky a jeho následného spracovania a vyrobení nových komponentov ako aj na využitie termickej metalurgie. Oba postupy sú ale veľmi nákladné. Vedci teraz využili takzvané priame recyklovanie, ktoré dokáže dôležité súčasti batérie (hlavne katódu s anódou) zachrániť a dramaticky tak znížiť spotrebu energie a tým pádom aj náklady pri recyklovaní.
Vedci pracujúci na projekte ReLib na Faradayovom inštitúte prišli na to, že pri šetrné priamej recyklácii možno využiť ultrazvukové vlny a katódu s anódou recyklovať, bez toho aby ich bolo nutné predtým rozdrviť. Odhaduje sa, že by sa takto mohlo ušetriť až 60 percent nákladov oproti situácii, keď sa na výrobu batérie uplatňuje úplne nový materiál.
[…] nej bude lítium kľúčovou komoditou a prírodným zdrojom 21. storočia, pretože sa používa v elektromobiloch, ale aj v elektronickom komunikačnom zariadení. „Ak sa ukáže, že máme domáce zdroje […]