Čo dokáže elektrina s vodíkom

elektrické vozidlá, recyklačné technológie
  • Cieľová cena akcií NKLA je portálom tipranks.com určená na 75 USD. (tipranks.com)

  • JP Morgan zhodnotili k 8.8.2020 akcie NKLA ako Overweight. (finviz.com)

  • Podľa spoločnosti Cowen sú akcie NKLA ako Outperform (17.7.2020). (finviz.com)

  • Nikola plánuje vstup na trh s ľahkými elektrickými vozidlami pre ľahké vozidlá, a to prostredníctvom svojho nákladného vozu Badger. (barrons.com) Na priemernej stanici Nikola uloží a vydá až do 10 ton vodíka za deň. (barrons.com)

Nikola Corporation je poskytovateľ integrovaných prepravných systémov, vyznačuje sa fungovaním s nulovými emisiami. Navrhuje a vyrába batériové a vodíkovo elektrické vozidlá, pohonné ústrojenstvo elektrických vozidiel, komponenty vozidiel, systémy skladovania energie a infraštruktúru čerpacích staníc vodíka. Okrem toho spoločnosť vyvíja riešenia elektrických vozidiel pre vojenské a rekreačné aplikácie. Spoločnosť vznikla v roku 2015, sídli vo Phoenixe v Arizone.

Batérie poháňané vodíkom predstavujú už dlhší čas sľubnú alternatívu k vozidlám ktoré sú poháňané plynmi, pretože produkujú menšie množstvo skleníkových plynov. Vodíkové palivové články sú na rozdiel od elektrických vozidiel s čistým akumulátorom výhodné taktiež v tom, že môžu vďaka skladovaniu vodíkového paliva v palubnej nádrži predĺžiť dojazd vozidla na 500 až 700 mil. Pretože návesy sú výrazne väčšie než osobné automobily a SUV, môžu so sebou voziť aj väčšie nádrže na vodíkové palivo, aby tento rozsah umožnili. Doplňovanie nádrže so stlačeným vodíkom naviac netrvá tak dlho ako dobitie batérie elektromobilu, čím môžu mať nákladné automobily poháňané vodíkovými palivovými článkami väčšie uplatnenie pre komerčné nákladné kamióny.

Nikola má taktiež svoje vlastné plány vstúpiť na trh s elektrickými vozidlami pre ľahké vozidlá, a to prostredníctvom svojho nákladného vozidla Badger . Ani v tomto prípade ale nieje podnikanie Nikoly iba o tradičných EV batériách. Spoločnosť je priekopníkom technológie vodíkových palivových článkov. Verzia tohoto vozidla s palivovými článkami dokáže prejsť až 600 mil, čo je umožnené spojením batérií a vodíkových plynov.