Poslanci Európskeho parlamentu sprísnili pravidlá navrhnuté Európskou komisiou
Od roku 2025 budú dodávatelia leteckého benzínu povinní primiešavať do paliva aspoň dve percentá takzvaného udržateľného leteckého paliva (SAF). Do polovice tohto storočia by sa mal podiel SAF v petroleji zvýšiť na 85 percent. Poslanci Európskeho parlamentu schválili oveľa ambicióznejší cieľ, než bol pôvodný návrh Európskej komisie (63 %).
Čo presne znamená zelené palivo?
Udržateľné letecké palivo bude definované ako palivo vyrobené z recyklovaného odpadu, vodíka alebo obnoviteľných zdrojov. Európsky parlament zahrnul aj tzv. syntetické palivá, ktoré vznikajú recykláciou uhlíka, ako aj palivo vyrobené z plynov vznikajúcich pri spracovaní odpadu alebo živočíšneho tuku.
Pravidlá primiešavania ekologickejších palív do petroleja sa teraz predložia na diskusiu a prípadné schválenie jednotlivým členským štátom EÚ a na posúdenie Európskej komisii.
[…] vzrástli len o rovný percentuálny bod. Hlavným dôvodom zrýchlenia rastu cien je rast cien pohonných hmôt, potravín, zdravotnej starostlivosti a […]
[…] dodávok plynu z Ruska do Európskej únie prostredníctvom plynovodu Nord Stream 1 sa uskutoční podľa plánu. Agentúra Reuters s […]
[…] na Slovensku. Tá ukázala, že potrebujeme predovšetkým znížiť emisie zo spaľovania tuhých palív v domácnostiach, poľnohospodárstve, doprave […]
[…] uviedla, že ekologická transformácia svetového hospodárstva prebieha príliš pomaly. Na urýchlenie investícií do […]
[…] Willie Walsh vyzval k urýchleniu prechodu od doterajších fosílnych palív používaných v leteckej doprave k „zelenším“. Podľa neho ide o jeden zo spôsobov, ako aspoň trochu pomôcť aerolíniám, […]
[…] na dodávky tabaku a alkoholu lodným spoločnostiam, neskôr však začali dodávať aj leteckým spoločnostiam. V roku 2022 mala skupina obrat 3,8 miliardy eur (takmer 90 miliárd korún). Pôsobí vo viac ako […]