Letecké spoločnosti budú musieť od roku 2025 používať ekologickejšie palivá, rozhodli poslanci Európskeho parlamentu

Európsky parlament schválil pravidlá postupného nahrádzania kerozínu menej znečisťujúcim leteckým palivom. Zároveň sa rozšírila definícia ekologického paliva.

Letecké spoločnosti budú musieť od roku 2025 používať ekologickejšie palivá, rozhodli poslanci Európskeho parlamentu Európsky parlament schválil pravidlá postupného nahrádzania kerozínu menej znečisťujúcim leteckým palivom. Zároveň sa rozšírila definícia ekologického paliva.

Poslanci Európskeho parlamentu sprísnili pravidlá navrhnuté Európskou komisiou

Od roku 2025 budú dodávatelia leteckého benzínu povinní primiešavať do paliva aspoň dve percentá takzvaného udržateľného leteckého paliva (SAF). Do polovice tohto storočia by sa mal podiel SAF v petroleji zvýšiť na 85 percent. Poslanci Európskeho parlamentu schválili oveľa ambicióznejší cieľ, než bol pôvodný návrh Európskej komisie (63 %).

Čo presne znamená zelené palivo?

Udržateľné letecké palivo bude definované ako palivo vyrobené z recyklovaného odpadu, vodíka alebo obnoviteľných zdrojov. Európsky parlament zahrnul aj tzv. syntetické palivá, ktoré vznikajú recykláciou uhlíka, ako aj palivo vyrobené z plynov vznikajúcich pri spracovaní odpadu alebo živočíšneho tuku.

Pravidlá primiešavania ekologickejších palív do petroleja sa teraz predložia na diskusiu a prípadné schválenie jednotlivým členským štátom EÚ a na posúdenie Európskej komisii.

6 KOMENTÁŘE

Comments are closed.